Agricultura acum Tineri pentru România

Aurelia Vișinescu, ”doamna Fetească Neagră”, despre cum și-a închinat viața pasiunii de a produce vin: ” Vinul înseamnă toată truda mea, înseamnă satisfacția pe care o primesc înapoi”

Într-un material video realizat pentru Syngenta, unul dintre cei mai mari producători mondiali de semințe și produse de protecție a culturilor, Aurelia Vișinescu, proprietara Domeniilor Săhăteni, își spune povestea care a adus-o în topul vinificatorilor români.

Producerea vinului este, pentru cea care a fost supranumită ”doamna Fetească Neagră”, o provocare continuă și un jurământ de credință. ”Un pahar de vin, pentru mine înseamnă întreaga mea viață. Vinul înseamnă toată truda mea, înseamnă satisfacția pe care o primesc înapoi.” mărturisește  Aurelia Vișinescu, la aproape trei decenii de când și-a obținut diploma de oenolog. Drumul pe care a pornit, atunci când a ales Facultatea de Horticultură, era ușor diferit. S-a visat în lumea florilor, dar cea a vinului, în care a ajuns până la urmă, a cucerit-o definitiv. Drumul de la absolventa  cu diplomă de oenolog la proprietara de cramă al cărei nume este, astăzi, un brand puternic, nu a fost nici simplu, nici bătătorit. Primii pași în lumea celor care fabrică vinuri au forțat-o să rupă bariere ridicate prin idei preconcepute. Nu s-a simțit niciodată discriminată pășind pe un tărâm dominat de bărbați și a învățat să meargă cu siguranța cunsocătorului, să fie convingătoare și să își apere principiile.

La zece ani după ce a obținut diploma de oenolog, și-a deschis propria cramă. Un pas curajos pentru că a presupus achiziționarea fostei ferme viticole Scurta, aparținând IAS Săhăteni, construirea cramei și achiziția de suprafețe viticole. Cu o investiție SAPARD de 2,1 milioane de euro, la care s-au adăugat credite și toate resursele personale, Aurelia Vișinescu a pornit la drum, iar în 2006 a obținut primul vin din producția proprie. Lecția de la care nu s-a abătut niciodată este aceea că ”fără tehnologie nu poți să faci performanță”. De altfel, la început de drum a cumpărat ultimele linii tehnologice, tot ceea ce era de top în producția mondială de vinuri.  

Construirea brandului a fost o altă etapă, la fel de importantă ca și producția propriu-zisă de vin. Alte provocări, alte bariere de trecut. Una dintre cele mai grele decizii a fost aceea de a-și pune numele pe fiecare sticlă care pleacă de la Domeniile Săhăteni:

” Să nu uităm că eu sunt inginer, sunt mai degrabă om de birou, de umblat prin butoaie, decât un om care se pricepe prea mult la această activitate de marketing. Dar, atunci când trei companii diferite îți sugerează că aceasta ar fi cea mai bună soluție, am acceptat-o!” Astăzi, la mulți ani distanță, numele Aureliei Vișinescu strălucește pe șapte game de vinuri obținute la Domeniile Săhăteni. Emblema cramei este, desigur, Feteasca Neagră.

În același interviu, Aurelia Vișinescu vorbește despre potențialul extraordinar pe care zona viticolă Dealu Mare îl are. Un potențial pe care au pariat deja mai mulți proprietari de crame, dar care este deocamdată insuficient promovat și valorificat. Urmăriți interviul integral, în materialul VIDEO de mai jos!