Alexandru Bușcu și-a dat demisia din funcția de șef al societății Piețe, Târguri și Oboare. Bușcu și-a anunțat retragerea, joi, în Consiliul de Administrație al societății, iar vestea a fost confirmată vineri de primarul Constantin Toma.
Contactat de reporterii șansanews.ro, Alexandru Bușcu, fost militar de carieră, a fost rezervat în a face declarații privind motivul care l-a împins la demisie. A lăsat să se înțeleagă însă că demisia vine în urma unor neînțelegeri avute cu primarul Constantin Toma, iar totul s-ar învârti în jurul pieței volante Drăgaica.
”Nu pot merge mai departe așa, vreau să rămân același om dintotdeauna, am considerat că e mai bine așa. E vorba de Drăgaică, pentru că Drăgaica e cuiul lui Pepelea. În rest, eu am obținut rezultate peste tot, am redus o grămadă de cheltuieli, am scos la lumină o grămadă de prostii, dar acestea se pare că nu se văd. (..) Nu găsesc o soluție legală la Drăgaică. E mai bine așa pentru toată lumea”, a declarat pentru șansanews.ro Alexandru Bușcu
Totuși, Drăgaica funcționează sub numele de piață volantă, ceea ce ne face să credem că în spatele demisiei lui Bușcu ar fi mai mult de atât, nefiind exclus un conflict cu edilul Buzăului.
Alexandru Bușcu era șef al SC. Piețe, Târguri și Oboare din iunie 2020 și avea un mandat de 4 ani. Demisia lui va intra în vigoare începând cu data de 1 iunie.
Pe de altă parte, vineri, în ședința Consiliului Local Municipal, consilierii au votat proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe 2021 al societății Piețe, Târguri și Oboare. Consilierul Irinel Cârstea de la USR Plus a cerut ca directorul să fie prezent în sală, pentru a-i cere câteva explicații, moment în care primarul Toma a anunțat demisia acestuia.
” Și-a dat demisia. O să solicit domnului secretar general ca în prima parte a lunii iunie să ținem o ședință extraordinară pentru aprobarea unei organigrame si o nouă conducere la această societate importantă. Dar, acum trebuie aprobat bugetul, pentru că îi blocăm total, nu vor mai putea funcționa”, a spus Toma.
Proiectul privind bugetul de venituri și cheltuieli al societății Piețe, Târguri și Oboare a trecut cu 23 de voturi ”pentru”, după ce, la propunerea consilierului Irinel Cârstea, a fost retras capitolul ”sporuri și prime”, despre care acesta a atras atenția că sunt sume importante, în creștere față de 2020
” Azi s-a încheiat o noua ședință ordinară a CLM Buzău cu aprobarea execuțiilor bugetare pentru anul 2020 și a bugetelor a 3 companii de subordinea Consiliului Local.
Pe execuția bugetară a anului 2020, 3 din 4 companii au terminat exercițiul financiar cu pierderi, astfel:
– TransBus nu a depus încă proiectul de execuție și așteptăm să vedem care este pierderea totală
– UrbisServ pierderi în 2020 în valoare de 1.245.000 lei
– RamTermoVerde pierderi în anul 2020 în valoare de 338.452 lei și pierderi preconizate în anul 2021 în valoare de 1.759.500 lei
-Piețe Târguri și Oboare a declarat un profit în anul 2020 de 255.258 lei, iar pentru anul 2021 un profit în scădere la 40.000 lei.
Cu sprijinul domnului primar și al consilierilor locali am reușit să scoatem din bugetul pe anul 2021 toate sporurile și primele de la compania Piețe Târguri și Oboare. Valoarea acestor sporuri este este de 435.000 lei.
Pentru anul 2021 se alocă următoarele sume pentru directori și Consiliul de Administrație:
– Piețe Târguri și Oboare * Director 144.000 lei/an * CA 109.000 lei /an pentru 5 membri
– RamTermoVerde * Directori 278.000 lei/an *CA 101200 lei/ an pentru 5 membri
-Urbis *Directori 460.000 lei/an *CA 135.000 lei/an pentru 5 membri ”, a anunțat ulterior consilierul USR Plus, Irinel Cârstea.
Adaugă comentarii