Update: S-a votat! Gestionarea câinilor fără stăpân rămâne în sarcina Urbis Serv, iar activitatea se va face în baza unui contract de prestări servicii ce va fi încheiat între societatea respectivă și Primăria Municipiului Local. Decizia a fost luată, miercuri, de consilierii locali care au votat proiectul de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței de îndată.
Însă, până la momentul votului, timp de aproape 30 de minute, în plenul Consiliului Local au avut loc discuții aprinse între consilierii Constantin Florescu, Irinel Cârstea, pe de o parte, și primarul Constantin Toma și viceprimarul Ionuț Apostu, pe de altă parte. În timp ce primii au reproșat Primăriei că s-a ajuns aici tocmai pentru că nu a fost înființat un Serviciu de Ecarisaj, așa cum prevede legea încă din 2001, și că această activitate s-a făcut de Urbis în baza unui contract de concesiune, Toma și Apostu s-au apărat explicând faptul că din 2017 Primăria nu are organigramă și că nu avea posibilitatea să înființeze acest serviciu, motiv pentru care gestionarea câinilor fără stăpân s-a făcut în baza acelui contract de concesiune către Urbis Serv. Iată cum au decurs discuțiile:
În final, proiectul a fost aprobat cu 15 voturi pentru, 3 voturi împotrivă și o abținere. Patru consilieri locali nu au fost prezenți la ședință.
Știrea inițială: Activitatea serviciului de ecarisaj a fost blocată, printr-o decizie a instanței, la cererea unei asociații de protecție a animalelor. Asta înseamnă că serviciul de ecarisaj nu mai poate acționa sau, cu alte cuvinte, niciun câine, chiar dacă este agresiv, nu mai poate fi ridicat de pe stradă.
Instanța a decis suspendarea Hotărârea Consiliului Local din 2019 privind delegarea gestiunii serviciului public de ecarisaj către Societatea URBIS SERV, ceea ce înseamnă, automat, suspendarea contractului de concesiune. Hotărârea nu are ca efect doar faptul că maidanezii pot rămâne în voie pe străzi, dar nici măcar câinii din padoc nu ar mai trebui îngrijiți.
”Suntem în pericol, pentru că sunt și câini agresivi, s-au întâmplat atâtea că trebuie să luăm măsuri. Totul este blocat din cauza acestei hotărâri judecătorești și nu putem decât să ținem cont de ea. Practic, celor 108 câini pe care îi avem în padocuri nici nu ar trebui să le dăm mâncare și apă. Pe fond se va judeca în februarie 2024, vă dați seama, până atunci ar trebui să nu mai îndepărtăm nici un câine de pe domeniul public, indiferent dacă e bolnav, agresiv, mușcă pe cineva, nu avem voie să facem această activitate de ecarisaj, adică inclusiv prinderea și hrănirea câinilor”, a declarat, pentru Șansa News, primarul municipiului Buzău, Constantin Toma.
În aceste condiții, pentru a înlătura blocajul apărut și a putea interveni în cazul în care este semnalată prezența unui câine agresiv în oraș, autoritățile au decis să apeleze la o măsură provizorie: să încheie cu URBIS SERV un contract de prestări servicii, pentru a permite continuarea activității hingherilor. Ședința a fost convocată de urgență și va avea loc în această după-amiază, iar în expunerea de motive a proiectului de hotărâre, autoritățile arată că legea permite Consiliului Local atribuirea directă a contractului.
”Am convocat Consiliul Local într-o ședință de îndată pentru a lua măsura de a avea continuitatea acestui serviciu. După aprobarea acestei hotărâri, o să facem un contract de prestări servicii tot cu societatea URBIS SERV, care are padocurile și are și echipamentele necesare, medic veterinar și toți ceilalți angajați autorizați, pentru a presta în continuare acest serviciu important”, a mai spus primarul Toma.
Adaugă comentarii