Actualitate

(P) Time management şi munca remote: sfaturi pentru o viaţă echilibrată

Munca remote vine la pachet cu o mulţime de avantaje, dar şi cu părţi mai puţin plăcute, ce nu sunt atât de evidente la prima vedere. De foarte multe ori, te poţi trezi că lucrezi mai mult decât ai fi făcut-o de la birou, dar şi că lucrezi la ore nepotrivite, când este de preferat să te odihneşti.

Munca remote nu înseamnă că trebuie să ai laptopul deschis mereu şi că trebuie să răspunzi la cereri şi email-uri în permanenţă. Dimpotrivă, lucrul remote trebuie să se desfăşoare conform unei structuri clare, pe care fie o negociezi cu angajatorul, fie o creezi pe cont propriu.

Ca să îţi manageriezi mai uşor timpul atunci când lucrezi de acasă şi ca să păstrezi un echilibru între viaţă personală şi cariera, trebuie să te organizezi cât mai bine. Descoperă câteva sfaturi utile pentru a echilibra balanţa când vine vorba de muncă remote şi viaţa personală:

Foloseşte un planner

Atunci când munceşti remote, programul tău va deveni mai flexibil, însă va apărea şi tentaţia de a te ocupa de mai multe lucruri deodată. Să ai o mulţime de lucruri pe cap în acelaşi timp poate deveni stresant la un moment dat, de aceea este esenţial să îţi organizezi ziua de lucru şi task-urile cu maximum de eficientă.

Poţi folosi un planner ca să îţi organizezi mai uşor timpul. Vei găsi pe piaţa o mulţime de plannere foarte bine structurate, care îţi pot face viaţa mai uşoară. Îţi vei putea nota toate task-urile şi activităţile pe care le ai de făcut într-o săptămână, de la şedinţe şi până la programări la salon sau sesiuni de sport.

Nu trebuie neapărat să foloseşti un planner în format fizic. O mulţime de site-uri oferă variante în format digital, pe care le poţi edita şi folosi de pe laptop sau de pe telefon ori tableta.

Găseşte locurile perfecte de unde să lucrezi

Munca de la distanţă îţi poate oferi şansa de a lucra de oriunde doreşti. Tu alegi dacă vrei să lucrezi de acasă, de la cafeneaua preferată, de la un hub sau de la piscină. Totuşi, este foarte important să găseşti locurile de unde poţi lucra eficient, fără să întâmpini probleme cu internetul, cu zgomotul sau orice alt tip de incoveniente. Cel mai bine este să mergi să testezi astfel de locuri într-o zi liberă, pentru a descoperi atmosfera. Astfel, nu vei avea surprize atunci când trebuie să lucrezi.

De asemenea, este bine să ai un program stabilit şi să nu schimbi mereu locurile din care lucrezi. Rutina te poate ajuta să te ocupi mai bine de task-urile zilnice şi să păstrezi un echilibru între muncă şi viaţa personală.

Alege un laptop pe care te poţi baza

Laptopul este de cele mai multe ori device-ul esenţial în munca remote. De aceea, este important să alegi un laptop performant şi pe care te poţi baza. O opţiune foarte bună este MacBook Pro de la Apple. Poţi folosi orice model MacBook Pro în domenii diverse, de la programare şi până la editare foto sau copywriting. Mai mult, modelele MacBook Pro sunt uşoare şi le poţi lua cu tine oriunde ai nevoie fără bătăi de cap.

Nu numai MacBook Pro este o alegere inspirată, precum ci şi modele Vivobook de la Asus sau Lenovo ThinkPad.

Cu ajutorul unui laptop performant vei putea să lucrezi uşor şi fără stres, indiferent de domeniul în care activezi.

Formează-ţi o rutină

Rutina este esenţială pentru a păstra un echilibru între muncă şi viaţa personală. Este o idee bună să ai un program de lucru bine stabilit, pe care să îl respecţi zilnic. În acest fel, vei putea să te bucuri şi de alte activităţi, precum sportul, ieşirile cu prietenii sau hobby-urile.

Inspiră-te din sfaturile de mai sus pentru a-ţi organiza eficient timpul atunci când lucrezi de acasă şi a delimita clar sarcinile de la job de viaţa personala.