Actualitate

S-au înmulțit atacurile cu linkuri problemă pe Facebook. Ce trebuie să faci dacă primești așa ceva

Mediul virtual e plin de capcane, dar în ultima vreme s-au înmulțit atacurile în social media. Mesajele, care sunt deseori în limba română, cu întrebări de tipul „Tu eşti în acest videoclip?“, „Seamănă cu tine” sau „Apari în acest video”, conțin un link străin, iar expeditorul pretinde că în acel link ar fi o poză sau un videoclip cu persoana care a primit link-ul.

Dacă link-ul este accesat, nu se deschide nimic, însă telefonul, laptopul sau oroce alt dispozitiv utilizat este infectat cu viruși și programe malware ce duc la pierderea tuturor datelor stocate. Cel mai grav este că persoana afectată nu este conștientă de acest lucru decât când este prea târziu.

În cazul în care cineva a accesat link-ul sau se observă activitate neobișnuită pe dispozitiv, Directoratul Național de Securitate Cibernetică vine cu o serie de recomandări pentru protejarea dispozitivelor și informațiilor personale:

  • Schimbați imediat parola contului de Facebook și să activați autentificarea în 2 pași (2FA)
  • Vă asigurați că nu au fost acordate permisiuni unor aplicații terțe din Facebook. Pentru asta, este necesar să vă logați în contul de Facebook și să navigați la categoria Settings & Privacy (Setări și Confidențialitate) și apoi Settings (Setări). Ulterior, mergeți către categoria Permissions (Permisiuni) și apăsați pe Apps and Websites (Aplicații și Site-uri), pentru a verifica la ce aplicații ați oferit acces.
  • Eliminați acele aplicații pe care le considerați suspecte. Apăsați pe aplicația respectivă, apoi pe butonul de Remove (Elimină) pentru a vă proteja contul de accesul neautorizat la aplicații terțe suspecte.
  • Verificați aplicațiile instalate pe dispozitiv, pentru a vă asigura că nu au fost adăugate unele noi, necunoscute.
  • Verificați setările de confidențialitate, pentru a vă asigura că nu există modificări, acordând atenție sporită aplicației Facebook și locațiilor pe care nu le recunoașteți, unde contul dumneavoastră de social media apare ca fiind logat.
  • Scanați dispozitivul cu o soluție de securitate (antivirus).