Un cimitir. În asta s-a transformat DN 2 E 85, șosea care pornește din Capitală și ajunge până la Bacău. Unul dintre cele mai periculoase drumuri nu doar din România, ci din întreaga Europă, răpește anual sute de vieți.
Jurnaliștii de la Libertatea au făcut un experiment care demonstrează cât de periculoasă a ajuns această șosea și cu cât de mult sânge este pătată.
În primul rând, jurnaliștii au numărat crucile de pe marginea DN 2, între București și Bacău. Sunt nu mai puțin de 564 de cruci ridicate în memoria victimelor accidentelor rutiere produse pe acest drum, mai multe decât cele 550 de borne kilometrice dus-întors pe acest tronson. Iar pe unele cruci sunt mai multe nume, după cum nu toate victimele au cruce.
Concret, sunt 285 de cruci pe sensul Bucureşti – Bacău şi 279 de cruci pe drumul Bacău – Bucureşti.
Cele mai recente cruci au fost puse pe DN2, la începutul lunii august. Pe 28 iulie 2021 au murit şapte persoane în apropiere de localitatea băcăuană Răcăciuni.
Urmează porţiunea dintre Obrejiţa (Vrancea) şi ieşirea din Râmnicu Sărat, unde sunt alte 43 de cruci.
În fiecare din ultimii zece ani au avut loc între 400 și 500 de accidente rutiere pe DN2, conform datelor Poliției. În România mor circa 2.000 de oameni pe an în accidente rutiere.
Cauzele accidentelor sunt multe și explicate de ani buni de specialiști. Unele dintre ele: zonele în care drumul are o bandă și jumătate, jumătatea fiind trasată ca bandă de urgență, dar folosită ca bandă normală; localitățile dese prin care trece drumul, unele slab luminate și cu puține treceri de pietoni; viteza cu care se circulă în continuare, în ciuda avertismentului mut de pe marginile drumului; porțiuni drepte, cu o singură bandă de circulație pe sens și cu puține despărțitoare între sensuri; lucrările de reparaţii semnalizate necorespunzător; starea carosabilului, gropile; lipsa autostrăzilor.
Citește materialul complet pe Libertatea.
Adaugă comentarii